preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno

Login

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 158723
Ovaj mjesec: 146
Ovaj tjedan: 61
Danas: 20
Poveznice

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Projekt o prehrani

     ​                                                                                                   

          

 

 

Pametan obrok za pametnu djecu

Dokumenti za prikaz
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
VAŽNO- Obavijest
Autor: Karlo Pandur, 1. 5. 2020.

Sveti Ivan Žabno, 1. svibanj 2020. 

PREDMET: UPUTE HZJZ I MZO VEZANE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE COVID-19 ZA OSNOVNOŠKOLSKE USTANOVE U KOJIMA JE OSIGURANA MOGUĆNOST ZBRINJAVANJA DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI TE UČENIKA KOJI POHAĐAJU RAZREDNU NASTAVU.

 

Poštovani roditelji/skrbnici,

sukladno uputama koje smo dobili 30. travnja 2020.od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i uputa MZO-a, moja je dužnost kao ravnatelja Škole da Vas upoznam sa sadržajem tih istih uputa. Na početku moram reći da boravak u vrtićima i školama potencijalno može predstavljati veći rizik za zarazu djece s COVID-19 nego je to obiteljski dom odnosno kućanstvo, posebno ako su ukućani uključeni u takav tip dnevnih obaveza da mogu dosljedno izbjegavati situacije povećanog rizika za zarazu COVID-19. Stoga se kod djece s kroničnim bolestima ili kod djece čiji roditelji/skrbnici ili ukućani imaju kronične bolesti (respiratorne, kardiovaskularne, dijabetes, maligne bolesti, kod djece s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima)  preporučuje ostanak kod kuće. HZJZ također potiče ostanak kod kuće sve djece za koju se to može osigurati, s obzirom da broj djece u vrtićima i školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u tim kolektivima neće moći poštovati i zato se potiče nastavak obrazovanja djece razredne nastave od kuće budući će se nastava na daljinu i dalje održavati.                                                                                                                                       

Što se tiče organizacije i boravka djece u školi, učenike i polaznike predškole morat ćemo podijeliti u manje odgojno-obrazovne skupine uvijek iste djece (po mogućnosti do 9 učenika/djece i jedan nastavnik/odgajatelj što ukupno daje po mogućnosti 10 osoba). Svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji, te se izbjegava fizički kontakt s djecom, roditeljima i drugim djelatnicima ustanove iz druge odgojno-obrazovne skupine. U prostoru u kojem boravi jedna odgojno-obrazovna skupina školske klupe razmiču se tako da djeca sjede na udaljenosti od 2 metra i to svako dijete uvijek na istom mjestu. Prostor u kojem boravi jedna odgojno-obrazovna grupa djece mora biti sukladno preporukama što veće površine i visine, prozračna i osunčana (kod nas su razredi gotovo svi iste veličine), te mora biti odvojen vratima od prostorija u kojima borave druge skupine. Sukladno uputama, u neposrednoj blizini prostorije je toalet koji koristi isključivo ta odgojno-obrazovna skupina (u školi nema toliki broj školskih toaleta). U istom prostoru gdje boravi jedna odgojno-obrazovna skupina  potrebno je organizirati prehranu djece. Preporuka je da osoba koja donosi hranu ostavi hranu na kolicima ispred ulaza u učionicu te učitelj/odgajatelj unosi hranu u prostoriju u kojoj borave djeca. Hrana mora biti unaprijed podijeljena u porcije i konzumira se u prostoriji. Dok su djeca u prostoriji izbjegava se svaki ulaz drugih osoba (npr.zbog čišćenja, popravka ili donošenja hrane).

Do daljnjega je ograničen ulazak u školske ustanove te je neophodno osigurati protok/dolazak što manjeg broja osoba, kako na ulazu u školu tako i u unutarnjim prostorima ustanove. Roditelji/skrbnici dovode i odvode djecu u ustanovu na način da ne ulaze u ustanovu, već dolaze do ulaza pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 2 metra u odnosu na druge roditelje/skrbnike i djecu. Dok odgajatelj/nastavnik preuzima dijete ispred ulaza u ustanovu, drugu djecu čuvaju druge odrasle osobe koje su na radnom mjestu kako djecu ne bi ostavili bez nadzora. Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom, te svoju opremu i pribor ne dijeli s ostalim učenicima. Dijete ulazi u prostor škole tako da odlazi do garderobe, obuva papuče, skida jaknu, te pere ruke sapunom i vodom prije ulaska u učionicu. Poželjno je da kad roditelj/skrbnik dovodi i odvodi dijete iz ustanove da to bude uvijek ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe, kao i to da u pratnji djeteta bude odrasla osoba koja živi u istom kućanstvu s djetetom. Kad god je to moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja ne spada u rizičnu skupinu, odnosno da nije starije životne dobi (65 i više godina) niti je kronični bolesnik. Prema preporukama svaka odgojno-obrazovna skupina trebala bi dolaziti u zasebno prethodno dogovoreno vrijeme s razmakom od najmanje 10 minuta između dvije odgojno-obrazovne skupine (to znači da neće sve odgojno-obrazovne skupine početi s nastavom u isto vrijeme). Nakon što učiteljica/odgajateljica preuzme učenike iz jedne odgojno-obrazovne skupine, djeca sama ulaze u zgradu škole. Roditelji se ne okupljaju na ulazu. Roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi niti odvoditi djecu iz ustanove niti ulaziti u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ustanove ako imaju povišenu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi a pogotovo ako su u samoizolaciji jer tada ne smiju izlaziti iz kuće. Djeca koja imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s pozitivnim osobama ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi ostaju kod kuće te ih roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi u školu. Činjenice iz prethodne dvije rečenice, kao i činjenicu da se radi o djetetu s oba zaposlena roditelja te ne postoji druga mogućnost zbrinjavanja djeteta, kao i to da je roditelj upoznat s ovim uputama u cjelini, roditelj potvrđuje pisanom izjavom ravnatelju ustanove prije uključivanja djeteta u ustanovu.

Za vrijeme boravka u ustanovi djeca ne nose zaštitne maske. Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djeteta svaki dan prije dolaska u ustanovu, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u ustanovu već se javljaju telefonom ravnatelju ustanove i izabranom liječniku/pedijatru radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Ako djeca razviju simptome COVID infekcije tijekom boravka u ustanovi, učitelji/odgajatelj odmah obavještavaju roditelje, koji u najkraćem roku moraju doći po dijete. Djeca sa znakovima drugih zaraznih bolesti također ne dolaze u ustanovu. Djecu treba poticati da održavaju distancu (fizičku udaljenost) od druge djece i odraslih. Treba ih poticati da ne dodiruju usta, nos, oči i lice kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta, te da redovito i pravilno peru ruke prije ulaska u učionicu, prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo. Djecu treba poticati da kada kašlju i kišu da usta i nos prekriju laktom ili papirnatom maramicom koju poslije treba odbaciti u koš te oprati ruke. Pri kihanju i kašljanju treba okrenuti lice od drugih osoba. Ne treba dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugim osobama. Poželjno je da svaki učenik/dijete samo postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i  knjigama. Kod tjelesnih aktivnosti neophodno je izbjegavati aktivnosti koje intenzivno ubrzavaju i produbljuju disanje kao i brzo trčanje i druge oblike brzog kretanja djece. Preporuka je da se izvođenje nastave TZK-a ne izvodi u zatvorenom prostoru. Kod djece kojima je prethodno osigurana podrška pomoćnika u nastavi može se razmišljati o uključivanju u školu uz podršku pomoćnika, isključivo ako roditelj/skrbnik nikako nije u mogućnosti organizirati ostanak djeteta kod kuće. Posebna skrb i oprez potreban je kod uključivanja djece predškolske dobi s teškoćama u razvoju i težim zdravstvenim smetnjama, te se preporučuje konzultacija s izabranim pedijatrom/liječnikom obiteljske medicine. Pomoćnici u nastavi ubrajaju se u ukupan broj osoba u odgojno-obrazovnoj skupini (do ukupno 10 djece i odraslih). Pomoćnici u nastavi pridržavaju se pravila fizičke udaljenosti od 2 metra te provode dosljedno pojačanu higijenu i pružaju podršku u poticanju na pojačanu higijenu svim učenicima u odgojno-obrazovnoj skupini. Kako pomoćnici u nastavi neće moći uvijek održavati distancu od 2 metra jer tako ne bi bio u mogućnosti izvršavati sve poslove, preporučuje se da pomoćnici u nastavi uvijek nose kiruršku masku, a kod pružanja potpore učeniku pri korištenju toaleta da koriste jednokratne rukavice.

Molim roditelje/skrbnike da detaljno prouče ove upute i da sa istima upoznaju svoju djecu. Nakon što detaljno proučite upute molim kontaktirajte svoje razrednice i pošaljite povratno informaciju da ste upoznati sa svim činjenicama oko organizacije nastave i da možete ispuniti sve uvjete koje je propisao HZJZ. Meni je potrebna povratna informacija učiteljica zbog organizacije prostora, smjena i prehrane u školskoj kuhinji.

 

Hvala na razumijevanju!

 

Ravnatelj:    Tomislav Hanžeković






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju