« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Sveti Ivan Žabno, 3. lipnja 2020.
OBAVIJEST RODITELJIMA/SKRBNICIMA UČENIKA NIŽIH RAZREDA VEZANO UZ UČENJE STRANOG JEZIKA I IZBORNIH PROGRAMA
Poštovani roditelji/skrbnici,
Ovom prilikom želim Vas upoznati s dopisom koji sam zaprimio od strane MZO-a od 2. lipnja 2020. godine, a vezano je uz učenje stranog jezika i izbornih programa.
U skladu s Nastavnim planom za osnovnu školu (NN, br. 66/19) od prvog razreda učenici se mogu uključiti u dva izborna predmeta, i to Informatiku i Vjeronauk. Broj izbornih predmeta nije ograničen te roditelji imaju pravo uključiti svoje dijete u jedan ili oba izborna predmeta. U četvrtom razredu roditelji mogu uključiti dijete u tri izborna predmeta (Informatika, Vjeronauk i drugi strani jezik). Ni u ovom slučaju nema zapreke za uključivanjem djece u jedan ili sva tri izborna predmeta.
Prema naputku nastava izbornih predmeta će biti uklopljena u redoviti raspored, što znači da će biti u istoj smjeni u kojoj su i obavezni predmeti kako bi se svi učenici mogli uključiti. U slučaju da svi učenici nisu uključeni u izbornu nastavu, a koja nije prvi ili posljednji nastavni sat u danu, mi ćemo kao škola organizirati aktivnosti za te učenike u primjerenom prostoru u kojem učenici mogu biti.
Upisom u I. razred osnovne škole učenik počinje učiti strani jezik koji je obvezan do kraja osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Pri upisu djece u osnovnu školu roditeljima se daje mogućnost da djeca od rane školske dobi uče i druge strane jezike (osim engleskog koji je već široko zastupljen). U četvrtom razredu osnovne škole roditelji mogu uključiti svoje dijete u izbornu nastavu stranog jezika. To je i preporuka Vijeća o sveobuhvatnom pristupu poučavanju i učenju jezika jer je kompetencija višejezičnosti u središtu vizije europskog prostora obrazovanja. Stoga se snažno podupire potreba razvijanja svijesti o važnosti jezika u školama, o promicanju kontinuiteta u jezičnom obrazovanju među različitim razinama školovanja te poštivanje jezične raznolikosti učenika i njezina korištenja kao resursa za učenje od najranije dobi.
Na kraju bih naglasio da za svako novo uključivanje u izborni predmet treba potpisana suglasnost roditelja/skrbnika.
S poštovanjem,
Ravnatelj: Tomislav Hanžeković