preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno

Login

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 159018
Ovaj mjesec: 441
Ovaj tjedan: 161
Danas: 4
Poveznice

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Projekt o prehrani

     ​                                                                                                   

          

 

 

Pametan obrok za pametnu djecu

Dokumenti za prikaz
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Posjet znanosti u svibnju
Autor: Vesna Benković, 19. 9. 2023.

ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu službeni je program popularizacije znanosti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Program se izvodi s ciljem povećanja interesa učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.

18 učenika naše škole, 22. i 23. svibnja, sudjelovalo je u dvodnevnom posjetu FER-u i Kozmološkom centru u Križevcima. (...)

 


Prvoga dana naši su učenici pohađali radionicu računalnog i algoritamskog razmišljanja. Kao uvod odigrali su društvenu igru Robo Rally. Priča ide ovako. Roboti koji rade u tvornici automobila subotom navečer postaju opasni strojevi koji se upuštaju u vlastitu epsku utrku. Potrebni su im brzina, pamet i trikovi da postanu legende utrke. Svaki učenik je odabrao svog robota i upravljao njime pomoću karata. Učenici su se suočavali s preprekama poput industrijskih lasera, jama i pokretnih traka. Cilj igre je doći do svake od kontrolnih točaka brojčanim redom. Pobjednik je onaj učenik koji prve dosegne sve kontrolne točke pomoću svoga robota.

Sljedeća aktivnost bila je konstruiranje LEGO robota. Kombinirajući različite dijelove koje zatim programiraju za izvršavanje zadanih radnji učenici uče razmišljati i rješavati složene probleme. Od sasvim jednostavnih sve do kompleksnijih i kreativnijih.

Dolaskom u Križevce, u Kozmološkom centru, učenici su teleskopima promatrali Sunčeve pjege i plamene jezike. Saznali su kako nastaju, koliko je Sunce veliko…

Drugoga dana dočekali su nas malo složeniji zadatci. Naučili smo što su fraktali, iteracije… Crtali smo vlastite primjere fraktala koje smo spojili u jedan složeniji. Pomoću Codey Rocky-a, robota koji olakšava učenje informatike i tehnologije, učenici su savladali neke nove pojmove kao što su dekompozicija, prepoznavanje uzoraka, apstrakcija i algoritmi. Nakon toga uslijedila je šetnja do LABUST-a (Laboratorija za podvodne sustave i tehnologije FER-a). Vožnja autonomne morske površinske platforme nije ostavila ravnodušne ni cure ni dečke. Na kraju dana posjetili smo LARES (Laboratorij za sustave obnovljivih izvora energije) gdje smo ponovili sve o obnovljivim izvorima energije, vidjeli vjetroagregat na vrhu same zgrade. Također, promatrali smo staklenike u kojima se nalazi pšenica u različitim fazama rasta. Analiza podataka provodi se tako da se stvara umjetno stvorena ili promijenjena klima kako bi razvili matematičke modele. Primjenom umjetne inteligencije predviđao bi se razvoj usjeva i žetva što bi uveliko pomoglo poljoprivredi s obzirom na aktualne i nadolazeće klimatske promjene.

Povratkom u Kozmološki centar održano je predavanje vezano za ekstrasolarne planete. Vidjeli smo umjetnički prikaz Proksime b, crne rupe i mliječne staze, te izračunavali veličinu Sunčevih pjega.

Želimo se zahvaliti udruzi P.O.I.N.T, administratorici projekta SPARK Ani Marjanović, voditelju projekta SPARK Andreju Dundoviću te doc. dr. sc. Tomislavu Jaguštu na ovakvom divnom druženju i iskustvu za pamćenje.

Učiteljica Informatike i tehničke kulture Iva Bošnjak

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Posjet znanosti u svibnju
Autor: Vesna Benković, 19. 9. 2023.

ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu službeni je program popularizacije znanosti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Program se izvodi s ciljem povećanja interesa učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.

18 učenika naše škole, 22. i 23. svibnja, sudjelovalo je u dvodnevnom posjetu FER-u i Kozmološkom centru u Križevcima. (...)

 


Prvoga dana naši su učenici pohađali radionicu računalnog i algoritamskog razmišljanja. Kao uvod odigrali su društvenu igru Robo Rally. Priča ide ovako. Roboti koji rade u tvornici automobila subotom navečer postaju opasni strojevi koji se upuštaju u vlastitu epsku utrku. Potrebni su im brzina, pamet i trikovi da postanu legende utrke. Svaki učenik je odabrao svog robota i upravljao njime pomoću karata. Učenici su se suočavali s preprekama poput industrijskih lasera, jama i pokretnih traka. Cilj igre je doći do svake od kontrolnih točaka brojčanim redom. Pobjednik je onaj učenik koji prve dosegne sve kontrolne točke pomoću svoga robota.

Sljedeća aktivnost bila je konstruiranje LEGO robota. Kombinirajući različite dijelove koje zatim programiraju za izvršavanje zadanih radnji učenici uče razmišljati i rješavati složene probleme. Od sasvim jednostavnih sve do kompleksnijih i kreativnijih.

Dolaskom u Križevce, u Kozmološkom centru, učenici su teleskopima promatrali Sunčeve pjege i plamene jezike. Saznali su kako nastaju, koliko je Sunce veliko…

Drugoga dana dočekali su nas malo složeniji zadatci. Naučili smo što su fraktali, iteracije… Crtali smo vlastite primjere fraktala koje smo spojili u jedan složeniji. Pomoću Codey Rocky-a, robota koji olakšava učenje informatike i tehnologije, učenici su savladali neke nove pojmove kao što su dekompozicija, prepoznavanje uzoraka, apstrakcija i algoritmi. Nakon toga uslijedila je šetnja do LABUST-a (Laboratorija za podvodne sustave i tehnologije FER-a). Vožnja autonomne morske površinske platforme nije ostavila ravnodušne ni cure ni dečke. Na kraju dana posjetili smo LARES (Laboratorij za sustave obnovljivih izvora energije) gdje smo ponovili sve o obnovljivim izvorima energije, vidjeli vjetroagregat na vrhu same zgrade. Također, promatrali smo staklenike u kojima se nalazi pšenica u različitim fazama rasta. Analiza podataka provodi se tako da se stvara umjetno stvorena ili promijenjena klima kako bi razvili matematičke modele. Primjenom umjetne inteligencije predviđao bi se razvoj usjeva i žetva što bi uveliko pomoglo poljoprivredi s obzirom na aktualne i nadolazeće klimatske promjene.

Povratkom u Kozmološki centar održano je predavanje vezano za ekstrasolarne planete. Vidjeli smo umjetnički prikaz Proksime b, crne rupe i mliječne staze, te izračunavali veličinu Sunčevih pjega.

Želimo se zahvaliti udruzi P.O.I.N.T, administratorici projekta SPARK Ani Marjanović, voditelju projekta SPARK Andreju Dundoviću te doc. dr. sc. Tomislavu Jaguštu na ovakvom divnom druženju i iskustvu za pamćenje.

Učiteljica Informatike i tehničke kulture Iva Bošnjak

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju