preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno

Login

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 158650
Ovaj mjesec: 73
Ovaj tjedan: 109
Danas: 9
Poveznice

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Projekt o prehrani

     ​                                                                                                   

          

 

 

Pametan obrok za pametnu djecu

Dokumenti za prikaz
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kad se papir raspapiri
Autor: Jerko Barišić, 3. 12. 2014.

Neprestance se potvrđuje da je papir iskoristiv u raznim situacijama, jer je strpljiv, podatan, demokratičan...


Usprkos digitalnoj revoluciji i njenim blagodatima, ne može se bez papira. Knjige na drugim medijima neće niti mogu istisnuti dragu pisanu ili tiskanu knjigu na papiru. Stoljećima se knjige tiskaju. One su drugačije. To se osjeti i malim dodirom njenih listova. Stare knjige imaju neki svoj posebni miris, drugačije mirišu tek tiskane knjige. Prije izuma tiska knjige su se ručno prepisivale i uvezivale. Da je to i danas zanimljivo, vrijedno i korisno, doživjeli smo na dvjema radionicama koje je vodio Zoran Vidaković, učitelj razredne nastave i likovne kulture iz OŠ Grgura Karlovčana Đurđevac. Radionice je održao 3. prosinca ove godine u OŠ "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno. Prva radionice bila je za učiteljice razredne nastave. Nakon uvodnih riječi o knjizi kroz povijest, voditelj je sudionice uputio u izradu origami knjige, učiteljice su pomno slijedile korake izrade. Bile su učinkovite tako da su, osim origami knjige, uspjele napraviti i jednu knjižicu, notes. Sve su izrazile svoje zadovoljstvo ovim načinom rada i ishodima. Isticale su da će dosta toga moći praktično primijeniti na satovima likovne kulture, pogotovo sada u predbožićno vrijeme. Također će moći  napraviti s učenicima knjižice koje će služiti kao podsjetnik, memo iz pojedinih predmeta, ili će od tih knjižica oblikovati male slikovnice, puno je, dakle, mogućnosti. Druga radionica bila je također zanimljiva. Održao ju je za učiteljice i učitelje predmetne nastave. Oni su izradili knjižice japanskim uvezom. Svi su se dobro snašli koristeći skalpel, šilo, špagu i iglu. Napravili su uvezane blokove od pak papira. Na kraju su te uvezane knjižice ukrašavali malim medaljonima od gline, koje su izradili članovi Keramičarske grupe. Medaljone su nizali na špagu koja je visjela iz uvezanih knjižica. Ti nanizani medaljoni nisu samo ukras već mogu poslužiti i kao straničnik.

Voditelj je izložio mnoštvo svojih unikata u kojima je došla do izražaja njegova kreativnost, strpljivost i upornost. I ova nesvakidašnja izložba je također na sudionike djelovala motivirajuće  i opuštajuće. Zasitili smo se isprazne verbalizacije na stručnim skupovima gdje se često frontalno iznosi ili se na zaslonu prikazuje nečije istraživanje te se drže monotona predavanja. Nakon ovih radionica osjećalo se zadovoljstvo sudionika koji su mahom u evaluacijskom listovima napisali da će moći veći dio ovoga primijeniti na satovima. Sve naše obrazovanje treba biti okrenuto primjeni u praksi. Davno su rekli stari Rimljani: "Theoria sine praxi sicut currus sine axi." (Teorija bez prakse je kao kola bez osovine.)

                                                                       Jerko Barišić OŠ "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju